En budgetutmaning

Jag började så smått igår med min förnyelse. Först; välja kulör på väggen där skåpet ska stå. Målade upp lite prover och skickade till maken för godkännande, och han valde en och jag beslöt en annan. Sedan fick jag en tanke om att jag ska utmana mig själv att köra lite DIY på det här projektet. Det är klart att det är lätt att göra snyggt om man har ändlösa resurser, och köper allt nytt. Jag kände därför att jag ska utmana mig att tänka riktigt riktigt smart och försöka återanvända så mycket av sakerna som möjligt. Sagt och gjort; när jag köpte målarfärgen, passade jag också på att köpa textilfärg i två olika nyanser och färgade senare på kvällen in våra tidigare benvita gardiner i två blå nyanser. Väggen blir varmt grå, och till detta kommer vi att ha detaljer i blått, rosa och greige. Jojo, det kommer bli fint det här.

 
Jag valde färgen till höger. En varmt grå med mycket rött i.
 
 
De här gardinerna kan bli bra, med lite behandling av ett strykjärn. Nya gardiner för drygt 200 kronor!