Ett TV-rum har fått nya kläder!

Kära vänner,
Äntligen har jag fått till lite bra bilder på hur förändringens vindar har blåst i barnens TV-rum här hemma. Roligt att visa lite hemifrån också (de andra projekten har jag tyvärr inte kunnat fotografera ännu)
 
 
 
Av pedagogiska skäl visar jag såväl före- som efterbilder, och jag skriver ett par rader om hur jag har tänkt. Nu kör vi:
 
 
Före: Här har vi ett klassiskt exempel på hur det kan se ut hos många. Man har flyttat runt lite möbler mellan rummen och kompletterat lite allt eftersom. Gamla älsklingar är svåra att göra sig av med, så de får hänga i lite längre än de borde. Man har valt grejer som är barnvänliga, mer än snygga.
 
 
 
En matta från övervåningen har fått flytta ner, en ny taklampa (Captain från By Rydéns), nya soffbord med lampor, men i övrigt samma möbler som tidigare. Väggen bakom TVn är färgsatt med en mycket ljust blå kulör för att ge mattan ett sammanhang. Enkla tavellister är monterade och konsten som tidigare hängde över soffan har fått byta plats. En hel del konst har fått flytta till andra hem eller till förvaring.
 
 
 
Före: Ett sammelsurium av färg och former.
 
 
 
 
Efter: lite lugnare, lite mer tidsenligt.
 
 
 
 
Detalj sidobord. Bord och lampa från Artwood.
 
Detalj soffbord
 
De fina svartvita fotografierna från Atelje Uggla i Stockholm har äntligen fått en bättre plats.Svartvita foton är aldrig fel, alltid rätt! 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fint

Svar: Tack! Roligt att höra!
Emma Jonsson

#2 - - JUNITJEJ:

Så fint TV-rum!

Svar: Tack, vad roligt! Jag tyckte det var roligt att visa en lite mer uppfräschad variant av divan-soffan.
Emma Jonsson