Idén bakom Unibets VIP-loge i Tele2 Arena

Jag jobbar vidare med mina VIP-loger för Unibet och just nu håller vi på att spika upplägget för Tele 2 arena. Hela huset är väldigt "ärligt", med rena och raka linjer, rejäla material som är skandinaviska och ljusa, och tydliga installationer. Min uppdragsgivare vill jobba vidare på det temat, men ändå bjuda på mer av en upplevelse än hur det ser ut idag. Min idé är att föra tanken till de John Bauerska illustrationerna, med spännande ljus och skuggor. Grönt i olika toner ska påminna om lövverk och perforerade lampors sken ska ge de ljusglimtar som uppstår i en glänta i en lövskog. Detta är lika skandinaviskt i sitt arvegods, som att inreda med björk och vitt, men är måhända mer spännande och ger en annan känsla av "occasion". Min tanke är att såväl tak som väggar målas djupt gröna och till det plockar vi in textilier och material i olika gröna toner för att ge de schatteringar som finns i skogen. Den fanérade panelen och pentryinredningen i asp bibehålls och ger ett sammanhang med det övriga huset. TIll min stora glädje, är mitt koncept nu godkänt och vi ska sätta oss ner och diskutera detaljerna nu idag. Så här kan det se ut när jag presenterar en idé:
 
 
Jag samlar sedan ihop materialprover och så att kunden får en möjlighet att klämma och känna och skapa sig en tydligare uppfattning om hur helheten blir. Då kan ett litet kollage se ut ungefär så här:
Då jobbar vi oss framåt och väljer tyger till möblerna, mattor, material och gör beställningarna. Det är viktigt att bjuda på olika texturer, nyanser, ytor för att göra det spännande och levande. Vi beräknar ha logen klar i juli, så det är rätt långa ledtider i såna här projekt när allting ska hinna tillverkas tills dess. (Det är en stor skillnad från att åka runt i butiker och välja från hyllorna, och att välja bland saker som inte redan finns!)
 
I eftermiddag jobbar jag vidare med en privatkund som vill ha hjälp med sin nya lägenhet. Även i det projektet är det många beslut som måste fram för att vi ska hinna klart till inflyttning. Som alltid: inredning är lika mycket att välja till , som att välja bort!
 
Må så gott så länge!
Emma
 
GIMME SOME LOVE OCH KLICKA PÅ HJÄRTAT!