Hjälp mig välja profilbild!

Jag är mitt i ett antal olika projekt, men som vanligt är det svårt att visa bilder på sånt som inte är färdigt. Det har jag nämligen lärt mig The Hard Way, att folk fattar inte när man visar bilder och försöker förklara "DÄR kommer det stå en soffa sen, fast först ska väggen blir mörkt grå... Och vi kommer så klart byta ut textilen!" Det fattar inte folk, för många har svårt att skapa sina egna bilder i huvudet, även om jag visar exakt vilken soffa och vilken grå och vilken ny textil det ska bli, så klarar de inte av att själva sätta ihop det. Man är olika helt enkelt. För mig är det rätt lätt och jag trodde länge att det var så för alla. Men icke. Så därför har jag valt att sällan visa bilder från pågående projekt eftersom det lätt blir ett "jaha?" i respons, och då kan man ju bli lite besviken. Så det kan bli lite fattigt med bilder här ibland, men så dränker jag istället er i färdiga projektbilder. Hoppas ni klarar av det. :-)
 
Istället får jag visa ett par nya profilbilder som en gammal vän från gymnasietiden har tagit (och vi behöver inte nämna hur länge sen det var gymnasietid!). Vi hade superkul tillsammans, massor av saker att diskutera och dessutom tog hon så fina bilder. Dessa är inte redigerade än, men jag tycker jag ser både trevlig och kompetent ut. Vet dock inte vilken jag ska välja som profilbild på t.ex. Facebook. Vad tycker du?
 
 
 
Emma 1 kan vi kalla den här för enkelhets skull :-)
 
 
 
Följaktligen blir denna bild alltså Emma 2...