Jag och Picasso!

Jag: tycker du inte det är lite dags att måla om här i vardagsrummet? Det blev ju bra med den ljusblå väggen nere i TVrummet. Blått kanske?


Jag, en vecka senare: Du, visst är det härligt med det här nya överkastet? Älskar hur det blev med den nya filten! Överkastet är så... blått!

Jag,ytterligare två veckor senare: Jag såg en såå snygg matta på Formex. Blå, lite disig, men rätt mörkt blå. Vore inte det fint, här i vardagsrummet?

Till slut brast det för käre maken: Hörru, du har verkligen en BLÅ period just nu! Minns du när du äääälskade allt rosa? När fåtöljer, kuddar och sänggavel var rosa? Eller kommer du ihåg din bruna fas? Din vita? Vi lugnar ner oss lite med det blå, ok? 

He knowes me so well, my darling Hubbie. Så det blir ingen blå vägg, antar jag. Men lite nya kuddar kanske! 

PS: även Picasso hade sina blå och rosa perioder, därav rubriken...