Lite om mod

(null)


Jag inser att många tycker jag är väldigt modig som tar mig an det här projektet, och jag får nog hålla med på sätt och vis. Det ÄR modigt. Det rör sig om stora pengar. Det är många beslut. Många hantverkare. Många och stora inköp att hantera. Men jag har ju gjort värre saker; fött barn till exempel. Det här är ju lite samma sak som jag hjälper mina kunder med, så det vore ju sorgligt om jag inte skulle ro det i land när jag gör det för mig själv. 

Jag tror att många innerst inne menar att jag är modig för att jag gör det såsom varande ensamstående mamma. Dvs, det finns ingen man i kulisserna och därför blir jag som följd extra modig. Ujuj så feltänkt! Jag är starkare, coolare och bättre på mitt jobb än någonsin förr. Har aldrig i mitt liv känt mig lika fantastisk och bra som nu (tyvärr, måste tilläggas) Varför skulle en man på något vis förändra detta? Klart att jag, om någon, grejar det här! Frågan är snarare; finns det någon gräns för vilka storheter jag klarar av? (Och i och med det uttalandet kommer jag att straffas för min hybris...)